O mnie

Moje zdjęcie
Prace prezentowane na blogu są moją własnością. Bez mojej zgody proszę ich nie publikować i nie powielać. Będę jednak szczęśliwa, gdy staną się inspiracją do tworzenia nowych projektów.

wtorek, 28 grudnia 2010

MODLITWA ŚW. TOMASZA Z AKWINU.

(Znajdująca się na jego grobie w Tuluzie).
Tekst przesłał wujek mojej mamie, która rozpropagowała modlitwę w naszej rodzinie. Byłam wówczas bardzo młoda, ale tekst przylgnął mi do serca...i pamięci.
      "Panie, Ty wiesz lepiej, aniżeli ja sam, że się starzeję i pewnego dnia będę stary. Zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji. Odbierz mi chęć prostowania cudzych ścieżek. Uczyń mnie poważnym, lecz nie ponurym, uczynnym, lecz nie narzucającym się.
      Szkoda mi nie spożytkować wielkich zasobów mądrości, jakie posiadam, ale Ty,  Panie, wiesz że chciałbym do końca zachować paru przyjaciół. Wyzwól mój umysł od niekończącego się brnięcia w szczegóły i daj mi skrzydła, bym w lot przechodził do rzeczy.
     Zamknij mi usta w przedmiocie moich cierpień i niedomagań, w miarę jak ich przybywa, chęć wyliczania ich staje się z upływem lat coraz słodsza. Nie proszę o łaskę rozkoszowania się opowieściami o cudzych cierpieniach, ale daj mi cierpliwość wysłuchiwania ich. Nie umiem Cię prosić o lepszą pamięć, ale proszę Cię o większą pokorę i mniej niezachwianej pewności, gdy wspomnienia moje wydadzą się sprzeczne z cudzymi. Użycz mi chwalebnego poczucia, że czasami mogę się mylić.
    Zachowaj mnie miłym dla ludzi, choć z niektórymi z nich doprawdy trudno wytrzymać. Nie chcę być świętym, ale zgryźliwi starcy, to jedno ze szczytowych osiągnięć szatana.
    Daj mi zdolność dostrzegania dobrych rzeczy w nieoczekiwanych miejscach i niespodziewanych zalet w ludziach. Daj mi, Panie, łaskę mówienia im o tym".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz