O mnie

Moje zdjęcie
Prace prezentowane na blogu są moją własnością. Bez mojej zgody proszę ich nie publikować i nie powielać. Będę jednak szczęśliwa, gdy staną się inspiracją do tworzenia nowych projektów.

piątek, 30 września 2011

BAJKI. Iwan Kryłow (Stanisław Komar)

PODZIAŁ

Wspólnicy domu i kantoru,
Kupcy rzetelni,
Kiedy stosem pieniędzy kasa się wypełni,
Po targu podział zaczynają zbioru.
Lecz jak dzielić się bez sporu?
O pieniądze, o towar każdy z nich się rozżarł.
A wtem krzyk, że w domu pożar.
"Prędzej, prędzej przybieżcie
Towar unieść, dom ratować!"
Jeden z nich krzyczy: "Pospieszcie!
Później będziem się rachować!"
"Tysiąc mi się należy, otrzymać go muszę! -
Wrzeszczy inny. -
Bez niego się stąd nie ruszę".
"Mnie dwa jeszcze przypaść winny" -
Ktoś z nich zawoła.  - "Ależ nie, nic z tego!
Jakże, za co i dlaczego?"
Nie pomnąc, że dom się pali,
Tak zawzięcie się sprzeczali,
Że dym ich zdusił, objęły płomienie
I zgorzeli doszczętnie razem ze swym mieniem.

I w ważniejszych sprawach nieraz
Przyczyna zguby wszystkich bywa ta,
Że zamiast od wspólnego wraz się bronić zła,
Każdy się spiera,
O swą korzyść dba.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz